Monday, June 28, 2010

Zionis menyamar Hasbara!

Isnin, 28/06/2010 – Twitters dibayar untuk menyebarkan propaganda perang pasukan internet Israel dilancarkan. Sokongan penuh ghairah untuk Israel disajikan pada bahagian internet, laman sembang, forum, blog, dan facebook, twitters mungkin tidak semua yang tampaknya.

Kementerian luar negeri Israel dilaporkan membentuk sebuah pasukan yang menyamar khas pekerja dibayar yang akan melakukan pelayaran ke internet 24 jam sehari menyebarkan berita positif tentang Israel.

Anak muda Israel memahami Internet, terutama lulusan baru dan tentera ditarik dengan kemampuan bahasa, sedang direkrut untuk mengaku sebagai pelayar internet biasa, sementara mereka memberikan garis kerajaan tentang konflik Timur Tengah.

“Untuk semua maksud dan tujuan internet adalah sebagai teater dalam konflik Israel-Palestin, dan kita harus aktif di teater, kalau tidak kita akan kalah,” kata Ilan Shturman, yang bertanggungjawab untuk projek tersebut.

Kewujudan pasukan perang “internet” muncul ke permukaan ketika dimasukkan dalam perbelanjaan jabatan luar negeri tahun ini dimana $150,000 telah diberikan untuk tahap pertama pembangunan, dengan diharapkan dana yang meningkat tahun depan.

Pasukan ini akan diletak di bawah sebuah jabatan besar sudah berurusan dengan Israel apa istilah “hasbara”, diterjemahkan sebagai “penjelasan awam” tetapi biasanya bermaksud propaganda. Itu termasuk bukan sahaja perhubungan awam kerajaan tetapi lebih kepada urusan rahsia perkhidmatan dengan organisasi swasta dan inisiatif yang mempromosikan cerita Israel di bahan cetak, di TV dan di internet.

Dalam usaha mereka untuk memperindah pekerjaan dan membunuh anak-anak dan untuk menghalalkan pengepungan Gaza dan kelaparan semua orang pelarian etnik disembunyikan, Zionis mewujudkan pasukan besar dalam internet menyamar sebagai “pelayar” untuk membersihkan kekejaman Israel dan mencuci darah yang ditumpahkan oleh penjajah Zionis!

Pada saat Zionis menghancurkan Palestin persekitaran dengan mengeringkan Tasik Tiberia, dengan mengambil air bawah tanah Palestin, mencabut pohon Palestin (para penduduk Zionis tumbang atas 14000 pohon zaitun pada tahun 2009 sahaja) mereka pura-pura menjadi pecinta alam dan mengaku diri mereka sebagai Nabi Hijau.

sumber : The Palestine Telegraph
penterjemah :  ameen

Kredit : http://palestinkini.info/

0 comments: