Tuesday, August 10, 2010

Aktivis “Miles of Smiles 2″ akan Tiba di Gaza

Selasa , 10/08/2010 – Hal ini dijadualkan bahawa penyokong konvoi perubatan Eropah, “Miles tersenyum 2,” akan tiba di Gaza Sabtu malam, Ahmed Yousef, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan untuk Memecah Pengepungan berkata.

Para penyokong yang akan memasuki Jaluran Gaza tiba di bandar Al-Arish Mesir Jumaat, dalam perjalanan mereka melalui pengkalan Rafah untuk masuk ke Gaza yang dikepung. Penyelaras Media Konvoi Rashad Al-Baz mengatakan bahawa sekitar 45 penyokong datang dari pelbagai negara Eropah, di antaranya empat orang ahli parlimen Britain.

Jurucakap itu mengatakan sekitar 50 ambulans, ubat-ubatan, peralatan perubatan bernilai satu juta Euro itu akan dihantar ke Gaza yang merupakan sumbangan dari pelbagai agensi Eropah dan amal. Penganjur konvoi ini adalah Pertubuhan “Rakan Keamanan dan Pembangunan untuk Palestin di Eropah” , Al-Baz ditambah.  Konvoi “Miles of Smiles” yang pertama membawa 100 lori kecil sarat dengan bantuan perubatan dan hampir 260 kerusi roda di samping sejumlah ambulans, 102 kereta untuk pengangkutan orang-orang cacat dan komputer bagi sekolah untuk Gaza November lalu.

sumber : The Palestine Telegraph
penterjemah : ameen

kredit: http://palestinkini.info/

0 comments: