Sunday, June 9, 2013

IMAN CIRCLE 2013

Pada tanggal 15 Mei 2013, IMAN PKPMI - CB telah mengadakan IMAN CIRCLE & IFTAR kali pertama sesi 2013/2014 bertempat di Masjid Ibnu Sina , Universitas Padjadjaran. Tujuan utama aktiviti ini diadakan adalah untuk merapatkan ukhwah di antara ahli IMAN terutamanya kepada ahli2 IMAN yang baru. Alhamdulillah, aktiviti ini mendapat sambutan dan dihadiri kira2 40 orang ahli IMAN PKPMI - CB. Acara bermula jam 1700 WIB, dan dipengerusikan oleh saudara Azizi bin Zainodin (TWP12). Majlis dimulakan dengan bacaan doa seterusnya diikuti dengan 'sharing' oleh saudara Nur Azlan Razak (TWP12) mengenai hari Nakbah.



Pengerusi Majlis pada petang itu, saudara Azizi bin Zainodin




Sharing Hari Nakbah oleh saudara Nur Azlan Razak



Seterusnya, majlis diteruskan dengan sedikit perkongsian dari Amir IMAN 2013/14 , saudara Muhamad Shafiq Aidi bin Amaran (TWP 11)






Dan setelah azan Maghrib berkumandang, ahli2 IMAN pun menunaikan solat jemaah bersama-sama. setelah itu, majlis iftar pun berlangsung.




Para Akhwat sedang menghidang makanan




ceria dapat makan bersama sama :)






setelah selesai nya majlis iftar, para ikhwan dan akhwat pun menunaikan solat isyak secara berjemaah. Dan kami pun bersurai. harapan kami semoga program ini dapat berlangsung lagi pada akan datang, insyaAllah secara tidak langsung dapat mengeratkan silaturrahim sesama ahli2 IMAN.

0 comments: