Monday, September 10, 2012

"Buta" Walaupun Celik


Assalamualaikum, entri kali ini berkisar tentang muhasabah diri dan saya berharap dapat kita semua dapat mengambil iktibar.

Nikmat penglihatan yang dikurniakan Allah kepada kita membolehkan kita melakukan rutin atau mengkoordianasi pergerakan kita sehari-hari. Namun, secelik , sebuntang, sebulat mana pun mata kita, ada banyak lagi perkara yang kita "buta".

Kita akui kita sensitif dengan isu umat kita yang kini ditindas, dihina, dibunuh, diseksa! Namun apakah inisiatif kita supaya dapat membantu saudara kita walau sebiji zarah sekalipun?

Kita mengaku kita membela saudara seumat kita di Rohingya, Syria, Palestin dan yang lain-lain, tapi kita masih bermegah-megah dan seronok berbelanja produk import yang membiaya bekalan senjata dan keperluan untuk menindas dan berlaku kejam terhadap saudara kita.

Jangan kita hanya celik kepada dunia dan buta terhadap alirannya. Marilah kita sama-sama memboikot produk-produk yang membiaya israel laknatullah!

Walaupun orang anggap ini sekecil-kecil usaha, namun jika ramai yang menyertainya ia akan memberi impak yang besar. Kita umpama menabung saham-saham kebebasan saudara Islam kita di sana sekaligus menabung saham kita dia akhirat kelak. InsyaAllah. 


Sedarlah rakan-rakan, jangan terhimpit dengan jenama. Ambil inisiatif yang bukan hanya memuaskan diri sendiri. MARI BOIKOT PRODUK ISRAEL!






0 comments: