Monday, January 24, 2011

Fatah Berundur Untuk Kepentingan Pendatang Yahudi

 

   24 Januari 2011 - Jazeera mendedahkan perancangan rahsia - peta kawasan terbaru yang telah dipersetujui antara Fatah dan Israel, segala kepentingan Israel dituruti satu persatu oleh Pihak Berkuasa Palestin yang diterajui oleh Abbas.
Pada pertemuan keempat bulan Mei 2008 delegasi dipimpin oleh Ahmed Qurei, Ketua Rundingan Israel-Palestin membincangkan rancangan pembahagian kawasan untuk kepentingan Israel, yang telah disahkan oleh Qurei sebagai "Kepentingan Bersama mempertahankan penempatan Yahudi".
Kawasan berwarna biru adalah penempatan di Quds Timur bahagian utara, mewakili dua blok utama penduduk Yahudi seramai lebih 136,000 penduduk, cadangan yang dikemukakan oleh Samih Abd, salah seorang anggota rundingan, jejantas atau jambatan telah dibina sebagai penghubung antara dua kawasan tersebut.
Kawasan berwarna merah mewakili kawasan dalam "Israel", pihak berkuasa Palestin mencadangkan ia berada dibawah kekuasaannya, kedua-dua cadangan tersebut sebagai pertukaran tanah antara Palestin-Israel.

kredit: http://amanpalestin.net/

0 comments: