Thursday, July 29, 2010

Kapal India Akan Menyertai “Audacity of Hope”

Khamis,  29/07/2010 – Kapal India bersedia untuk bergabung dengan armada bantuan kemanusiaan bernama “The Audacity of Hope” yang akan bermula pada September belayar ke Jaluran Gaza.

Akhbar “Indian Express” berkata bahawa armada bantuan kemanusiaan “The Audacity of Hope,” yang diinspirasi oleh seorang teman Presiden AS Barack Obama, akan termasuk kapal bantuan dari Eropah, Kanada, India, Afrika Selatan dan Timur Tengah, yang akan belayar untuk mematahkan kepungan di Gaza. Kempen ini muncul di tengah-tengah tekanan antarabangsa terhadap “Israel” untuk mengangkat pengepungan di Semenanjung Gaza.

Armada tersebut akan meliputi sejumlah orang yang berkeperibadian yang terkemuka, termasuk teman Presiden AS Barack Obama, Rashid Khalidi. Akhbar Hindi mengatakan bahawa persediaan sedang diadakan untuk mengumpul 360,000 dolar untuk membeli sebuah kapal untuk membawa 40-60 aktivis, di samping untuk menampung kos operasi.

Khalidi mengatakan bahawa fakta bahawa kapal ini adalah dari Amerika, akan sukar bagi Israel untuk berurusan dengan mereka berbanding mereka berurusan dengan armada kebebasan tempoh hari.

sumber : The Palestine Telegraph
penterjemah :  ameen

kredit: http://palestinkini.info/

1 comments:

Anonymous said...

gqa g csx f, [URL=http://www.evansporn.com]free xxx[/URL]. bzd z, zjz jgbcwm|nww lpdyuig v be al.